tisdag 20 oktober 2009

Dagens fiske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja jag vet inte riktigt hur jag ska summera denna dag.Till att börja med så var det -7 när vi åkte från hemma, sen när vi kommer fram till den tilltänkta sjön så låg dimman tät,men vi tänkte att den lättar säker efter någon timma.Det gjorde den dessvärre inte,fisket brukar av erferenhet inte vara särskilt bra vid dimma,men den här dagen var inte som andra dar. Robban körde i en ända av sjön och jag i den andra för att slippa trassla till det när sikten var ca:50m.Fisket var trögt för min del men Robban drog en 8,2:a och en 5,7:a innan jag fick en på 4kg fet som en vårgädda,sen fick jag en på 8,14 och en på 10,66 under tiden fick Robban 2st på ca:3-3,5kg sen åkte vi tomt i säkert 3 timmar inann Robban ringer och nästan skriker i telefon "jag tror jag har PB i båten"sen blev det en spänd väntan innan han ringer igen,Nej det blev inget P.B den vägde 12,84(Robbans P.B 12,90)men ett nytt trollingP,B dock,jag själv körde på ett trippelhugg 3,0 5,2 5,7 vände runt och fick en sista gädda på 7,92kg Sen fick vi leta oss hem till rampen i dimman.Det är sånna här dagar man drömmer om,nu kan vi nog sova gott i natt....I morgon skall jag ut på en ny gäddtur med "Gäddkungen" och Kareta Johan på hemligt vatten rapporter kommer//Klabbe

1 kommentar:

Unknown sa...

Het
Hetare
Klabbe & Robban

Bra jobbat som vanligt!