lördag 11 juli 2009

Scottytrollingen i dag

I dag är det scottytrollingen på kvien som står på programmet,vi fiskar mellan 9;00-16,00 följ med för rapporter//Klabbe o Robban

onsdag 8 juli 2009

Djuprigg säljes!

Scotty depthmaster1050 säljes ny i kartong.Pris 1800 kr.Hör av er på mailen om intresse finns!

tisdag 7 juli 2009

Årets Bottennapp

Kvällens fiske blev ingen höjdare direkt.......Det blev bara 4 gäddor och en abborre dessutom var det ingen gädda över kilot!!!!!!!!!Ibland är det enkelt att fiska andra gånger som ikväll inget fungerar,men det är väl så det skall vara med fiske,bara att bryta i hop och komma igen.Nästa fiske blir ev.till helgen på Scottytrollingen på kvien.Ha de gött//Klabbe

Sevigra levererar

Även abborre

Emma drillar

Nr3 sevigra blå

Gäddfiske i dag

Jag ,Farsan och Syrran åker ut och motionerar gäddorna i eftermiddag.Häng med för rapporter under kvällen//Klabbe

lördag 4 juli 2009

Någon som har erfarenheter av denna båt?


Sugen på ny båt
Har precis sålt min båt och kikar på en ny. Söker en båt under 500 kg för att enkelt kunna traila upp till Norge. För övrigt använder jag båten i bottenvikens skärgård samt div norrbottenssjöar. Är riktigt sugen på en Twister 550:
L.O.A.: 5,50 mtr
Bredd: 1,95 mtr
Djupgående: 0,21 mtr
Vattendeplacement: 450 kg
Skrovform: V-botten med sprayrail
Material: 4 mm aluminium AlMg 4,5
Vikt: 450 kg
Max. antal personer: 5
Max. motorstyrka: 150 hk
Någon som har efarenhet av den eller andra tips?Sven-Olov Mieko Fishing